Föreläsning: För anhöriga 3 juni

För dig som är anhörig

Välkommen du som är partner, släkting, barn, syskon, sambo, vän eller har annan koppling till någon som missbrukar.

Föreläsningen är en introduktionsträff inför höstens studiecirkel i CRAFT (läs nedan). Det går också fint att endast komma på föreläsningen. Vi pratar om hur du kan må bättre och bli bättre på att kommunicera med din närstående. Föreläsningen är en chans att lyssna på tips och att möta andra i liknande situation.

CRAFT

CRAFT är en evidensbaserad metod, rekommenderar av socialstyrelsen, som lär anhöriga att förändra miljön och dynamiken så att det blir mer attraktivt för personen med missbruk att välja bort alkohol/droger än att välja att fortsätta med alkohol/droger.

Läs mer om vår studiecirkel här: http://www.aha-forening.org/utbildning/

Tid & plats

3 juni kl 18.00-20.30
Plats: AHA:s lokaler, Drottninggatan 11
Fika serveras i pausen

Anmälan

För att delta i föreläsningen behöver du anmäla dig. Säkra din plats genom att anmäla dig så snart du kan!

Anmälan sker genom att maila ditt namn, epost och telefonnummer till: ahaorebolan@gmail.com

Kostnad för temakvällen är 95 kr, betalas på plats. (Swish eller kontant.)

För medlemmar i föreningen AHA är temakvällen gratis.

Medlemskap kan lösas på plats. Det kostar 200kr per år och då får du ta del av bland annat rådgivning och självhjälpsgrupper. Läs mer om vad det innebär att vara medlem här.

Fika ingår

Visa gärna att du kommer genom att delta på vårt Facebook-event. Eller dela med dig av eventet för att bjuda in dina vänner. Klicka här!